مواد غذایی> رییس سازمان غذا و دارو گفت: برنامه ارتقای کیفیت نان در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

دکتر رسول دیناروند گفت: اگر چه این موضوع مسئله ای زمانبر است و با فعالیت یکی دو ماهه و حتی یکساله قابل انجام نیست، اما با برنامه های خوبی که برای عملیاتی نمودن این طرح در دستور کار قرار داده‌ایم قطعا به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی همچنین یکی از دشواری‌های برنامه ارتقای کیفیت نان را علاقه زیاد مردم کشور به نان سنتی برشمرد و اظهار داشت: حدود 12 سالی می‌شود که سیاست دولت در راستای توسعه نان صنعتی قرار گرفته است. ادله علمی هم می گویند کیفیت نان صنعتی بهتر و ضایعاتش نیز کمتر از نان سنتی است و این نان برای سلامت مردم بهتر است، اما به همان دلیل که گفته شد موفقیت چندانی در این خصوص حاصل نشد، لذا به این نتیجه رسیدیم که باید کیفیت نان‌های سنتی را اصلاح کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از دست اندرکاران این حوزه اعم از نانوایی‌های سنتی، سندیکا‌ و اصناف مربوطه و چهره‌های دانشگاهی و علمی به همین منظور تشکیل داده‌ایم، تصریح کرد: قرار است از بین موضوعات مطالعه شده و مستند موجود، طرحی استخراج و در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که به ریاست دکتر روحانی تشکیل می‌شود، به عنوان مصوبه نهایی ارتقای کیفیت نان مورد استفاده عملیاتی قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دیناروند افزود: در این صورت با برنامه‌ای پنج ساله ضمن آنکه شیوه پخت را تغییر داده و نظارت‌ها بر آن را نیز گسترش می‌دهیم؛ افزایش کیفیت آرد، حذف کامل جوش شیرین، جلوگیری از حرارت مستقیمی که به نان می‌رسد، کنترل دمای پخت خارج از اندازه مجاز، باقی مانده سوخت فسیلی برروی نان و ازدیاد زمانی که برای باصطلاح ور آمدن خمیر در نظر گرفته می‌شود، مهم‌تر از همه در نمک بیش ازحدی که در نان وجود دارد و ایرادهای دیگری که در این فراورده‌ها وجود دارد، بازنگری‌هایی صورت خواهد پذیرفت.

منبع:ایسنا
کد خبر f3b2c5e0c46744f6a3f494cac800c5f0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =