صنایع غذایی> رییس انجمن آردسازان ایران با بیان اینکه قیمت نان برای دولت با احتساب یارانه پرداختی ۳۴۰۰ تومان تا ۳۵۰۰ تومان تمام می شود ، گفت: آزاد سازی قیمت آرد تا پایان سال منتفی است.


محمدرضا مرتضوی با اشاره به اینکه دولت فعلاً تصمیمی برای آزادسازی قیمت آرد تا پایان سال ندارد، اظهار داشت: براساس تصمیم دولت قرار است حدود 80 درصد نانوایی‌های کشور از آرد یارانه ‌ای و 20 درصد از آرد آزاد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد بنده اختصاص یارانه به نان نتایج مناسبی نخواهد داشت، افزود: در حال حاضر دولت بابت هرکیلو آرد 650 تومان یارانه مستقیم در قیمت خرید تضمینی گندم پرداخت می کند. در کنار این دولت 500 تومان یارانه نقدی به نان پرداخت می کند که در نهایت نان با قیمت هر کیلو 2 هزار و 500 تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.

رییس انجمن آرد ایران اضافه کرد: قیمت نان برای دولت با احتساب یارانه پرداختی 3 هزار و 400  تومان تا 3 هزار و 500 تومان تمام می شود که در صورت عدم پرداخت یارانه قیمت واقعی نان برای مصرف‌کنندگان زیر 3 هزار تومان خواهد شد.

مرتضوی تصریح کرد: هر ساله یارانه به نان اختصاص پیدا می‌کند اما در نهایت نه مصرف کنندگان و نه نانوایان از وضعیت نان راضی نیستند که به نظر می رسد در صورت عدم اختصاص یارانه می توان از دور ریز نان جلوگیری کرد و رضایت مصرف‌کنندگان و نانوایی ها را بدست آورد.


منبع:تسنیم
کد خبر 066452ec02d64363af4ec643f7caaefb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =