۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۶

رستوران شانلی که در طبقه سوم یک مجتمع ساختمانی قرار دارد وقتی وارد آن می شوید یکی از پرسنل خوش برخورد آن به سمت شما می آید تا راهنمایی تان بکند. وقتی منو را باز می کنید حق انتخاب های زیادی دارید چون انواع و اقسام غذاهای فرنگی و بین المللی در اینجا سرو می شود اما پیشنهاد ما برای شما از بین تمام این غذاها فیله استیک ویژه شانلی با سس مخصوص سرآشپز است. فیله ها از گوشت گوساله است که وزنی حدود ۲۵۰ گرم دارد و پس از اینکه تمیز شدند با بیفتک کوب (استیک کوب) کوبیده شده و برش می خورند، بعد از این مرحله در روغن مخصوص سرآشپز به مدت ۳روز خوابانده می شوند. فیله ها پس از آنکه از روغن خارج می شوند روی گریل های زغالی پخته شده و بنا به سلیقه مشتری آبدار یا خشک می شوند. این فیله های پخته شده با سس مخصوص سرآشپز سرو می شوند که این سس از سس خردل، کره حیوانی، سیرتازه مرینید شده، سبزیجات معطر (جعفری، ریحان و یکسری سبزیجات سری) و ادویه های شانلی (فلفل سیاه، فلفل سفید، پاپریکا، نمک، جوزهندی و ادویه های مخصوص و سری) درست می شود که به رنگ سبز روشن است و طعم معرکه ای به استیک می دهد. کنار اینها سبزیجات پخته (بسته به نوع فصل، بروکلی، گل کلم، کدوگراتینه، ذرت شیرین، جعفری و سیب زمینی استانبولی) هم سرو می شود که سیب زمینی ها آبپز شده و درون کره سرخ شده و با ادویه های سرآشپز طعم دار می شوند. وقتی یک برش از این استیک را می خورید وسوسه می شوید که برش های بعدی را امتحان کنید چون چندطعم را با هم تجربه می کنید و هربرش آن یک مزه می دهد مثل ترش، تند، خیلی تند، سیر، سبزی های معطر، گوشت خالص و... که همه را می توانید حس کنید.

پیشنهاد سرآشپز:کبابِ کبابِ کباب

پیشنهاد بعدی برای شما در این رستوران همه چیز تمام بشقاب کباب ویژه شانلی است که میکسی از انواع کباب های خوشمزه و دلچسب است. کباب ها شامل جوجه، لقمه، میگو، شیرماهی و تکه های ماستی (کباب مخصوص لبنانی) هستند. جوجه ها یا همان سینه مرغ در یک سس مخصوص که از پیاز، آب پیاز، لیموترش تازه، نمک، فلفل، زعفران و روغن مایع ذرت درست شده است به مدت ۲روز خوابانده می شود و وقتی این سس بعد از این مدت به خورد جوجه ها رفت، آنها را از سس درآورده و به سیخ می کشند که روی باربیکیو پخته و کبابی می شوند. بعد از کبابی شدن روی آنها به یک سس مخصوص آغشته می شود که این سس از کره حیوانی، لیموی تازه، زعفران، نمک، فلفل، پودرسیر و ادویه های مخصوص سرآشپز درست شده است. کباب لقمه که از گوشت راسته و قلوه گاه گوسفندی چرخ شده درست می شود با پیاز، فلفل و نمک مخلوط شده و بعد از آن به سیخ کشیده و روی باربیکیو پخته می شود.

بعد از اینکه به صورت کبابی درآمد روی آن به کره آغشته می شود. میگوی بشقاب کباب ویژه از میگوهای مخصوص جنوب که به «U۱۰» معروف هستند پس از آنکه تمیز شسته می شوند به مدت یک روز در موادی خوابانده می شنود که شامل خامه، لیموترش، نمک، فلفل و ادویه های مخصوص سرآشپز شانلی است. بعد از آن به سیخ کشیده شده و روی باربیکیو به صورت کبابی پخته می شوند و سپس همانند جوجه ها به سس مخصوص آغشته می شوند. البته باید به شما بگوییم که سرآشپز به خوبی بوی زهم میگوها را گرفته و مطمئن باشید موقع خوردن به ذوق شما نمی زند. شیرماهی های جنوب به قطعات کوچک خرد شده و مواد خاصی داخل آنها تزریق می شود که بوی زهم شیرماهی را گرفته و سپس به سیخ کشیده و کباب می شوند. اما می رسیم به اصل ماجرا یعنی تیکه ماستی یا همان کباب مخصوص لبنانی که از فیله گوساله، ماست کیسه ای و فلفل سیاه نیم کوب، روغن زیتون، سیر و چند نوع موادخاص و سری سرآشپز درست می شود.
 
به این طریق که گوشت در پیاز خوابانده شده و با ماست چکیده مخلوط و حداقل ۲۴ساعت به همین صورت خوابانده می شود. البته در این مدت سیر، روغن زیتون و ادویه های دیگر نیز به آنها اضافه و بعد از آنکه به خورد گوشت ها رفت به سیخ کشیده شده روی باربیکیو پخته می شوند. تمام این کباب ها (جوجه، لقمه، میگو، شیرماهی و تیکه ماستی) در یک بشقاب قرار گرفته و برای شما سرو می شود. در این بشقاب کنار کباب ها، انواع سبزیجات فصلی هم سرو می شود که یک سس مخصوص هم برای میگوها و هم برای شیرماهی هاست که می توانید آن را مصرف و طعم لذیذتری را تجربه کنید. بشقاب کباب ویژه شانلی را به پیشنهاد سرآشپز حتما تجربه کنید. می توانید به این منظور به رستوران شانلی در خیابان مرزداران، نبش خیابان ناهید، طبقه سوم ساختمان صدف سری بزنید و مطمئن باشید که از تصمیم خود به هیچ وجه پشیمان نمی شوید.

کد خبر 22329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    5 0
    عالیه