فود پرس - صادرات مواد غذایی و کشاورزی به روسیه فرصتی بسیار مناسب برای ایران است که بتواند وارد بازار روسیه شود و نباید در این زمینه غفلت کنیم.

علیرضا مروت‌پور، عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران درباره کالاهای صادراتی ایران و روسیه و پتانسیل دو کشور برای همکاریهای اقتصادی  ضمن بیان مطلب فوق افزود: بازار روسیه بازار بسیار بزرگی است و برای ایران فرصت مناسبی است که بتواند رابطه دوجانبه‌ای در زمینه صادرات و همچنین واردات محصولات کشاورزی و غذایی با این کشور برقرار کند.

وی افزود: با فعالیتهای اتاق بازرگانی ایران و کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، این فرصت مناسب پیش آمده تا ایران بتواند وارد بازار روسیه شود اما متاسفانه استانداردهای ما با دولت روسیه یکسان نیست و دولت باید استانداردسازی را یکسان کند و نباید غفلتی در این موقعیت رخ دهد.

وی ادامه داد: روسیه کشوری نزدیک به ما است و این فاصله نزدیک برای صادرات محصول بسیار مهم است. چون قیمت تمام شده پایین محصولات به نفع خریدار خواهد بود.

مروت‌پور همچنین درباره آخرین وضعیت نان صنعتی در کشور و سرمایه‌گذاری در این حوزه گفت: متاسفانه سرمایه‌گذاری برای هیچ واحدی صورت نمی‌گیرد و بسیاری از پروژه‌ها نیمه تمام مانده است و بانکها هیچ همکاری در این زمینه نمی‌کنند و دولت باید در رابطه با بازار برای فروش نان‌های صنعتی سرمایه‌گذاری کند.


دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران در رابطه با سرانه مصرف نان صنعتی در شهرهای کشور گفت: در حال حاضر در تمام شهرهای کشور نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم تولید می‌شود و ما در تمام شهرها واحد تولیدی داریم اما میزان تولید این واحدها در شهرهای مختلف متفاوت است و به میزان درخواست و مصرف مردم بستگی دارد.

مروت‌پور افزود: مجموع سرانه مصرف نان حجیم و نیمه‌حجیم در ایران بین 8 تا 9 درصد است و این میزان در تمام نقاط یکسان نیست. ممکن است در برخی شهرها به دلیل مصرف پایین، نان‌‌های حجیم و نیمه‌حجیم فقط در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یا سوپرمارکت‌ها در دسترس باشند و هنگامی تقاضا در جایی کم باشد، تاسیس واحد تولیدی نیز مقرون به صرفه نیست.

منبع: کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران
کد خبر 24c424275622434c9d6167f2ca89d543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =