عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به مشکل دامداران برای تهیه و تامین نهاده های دامی گفت: تازمانی که این مشکل با برنامه ریزی صحیح وزارت جهادکشاورزی و صنعت و معدن حل نشود گرانی شیر و لبنیات ادامه خواهد داشت.

هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه  از زمانی که در دولت دهم نهاده های مورد نیاز دامداران و مرغداران بر اساس تولیداتی که دارند تامین نشد، افزایش قیمت شیر آغاز شد، افزود: دامداران موفق به دریافت بسته های  حمایتی دولت نشدند و از آن زمان  قیمت شیر و مواد لبنی بالا رفت  و افزایش نرخ همچنان به قوت خود باقی ماند.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توزیع مناسب نهاده های دامی به تناسب تولیدات دامداران، تصریح کرد: وزرای وقت جهادکشاورزی و صنعت و معدن دولت یازدهم، در آن زمان به مجلس آمدند و توضیحاتی در خصوص تامین نشدن نهاده های دامی مورد نیاز دامداران و مرغداران دادند،  که مجلس قانع نشد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه اگر دامداران بخواهند نهاده های مورد نیاز خود را به صورت آزاد تامین کنند توانایی مالی ندارند، تصریح کرد:  تدوام این وضعیت باعث گرانی بیشتر شیر و لبنیات از یک سو و تعطیلی دامداریها از سوی دیگرشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: باید برنامه ریزی صورت گیرد تا دامداران بتوانند با استفاده از بسته های حمایتی دولت نهاده های دامی مورد نیاز خود را تامین کنند تا نرخ لبنیات کاهش یابد درغیر اینصورت افزایش قیمت شیر ادامه خواهد داشت.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گفت: مطابق با این سیاستها حمایت از تولیدات داخل یک ضرورت است بنابراین باید جهادکشاورزی  تمام نیازهای دامداران اعم از داخلی و خارجی به سرعت تامین کند تا نرخ لبنیات ثبات یابد.

کد خبر 27972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =