مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران که مسئول مستقیم تولید نان و نظارت بر نانوایی‌هاست، تاکید دارد که نظارت بر نانوایی‌ها افزایش یافته و اگر نانوایی‌ها کیفیت نان را افزایش ندهند سهمیه آردشان قطع و حتی جریمه نقدی می‌شوند.

علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: آموزش نانوایی‌ها و نظارت بر تولید نان در خبازی‌های کشور افزایش می‌یابد و پس از آن سهمیه آرد نانوایی‌هایی که در راستای برنامه‌های دولت کیفیت‌شان را بالا برده باشند افزایش خواهد داشت. از سوی دیگر سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف که تغییری در کیفیت تولید خود ایجاد نکنند کاهش می یابد و نهایتا قطع می‌شود.

وی افزود: کارگروه‌های استانی در سراسر کشور به ریاست استاندار و با عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شده و درصدد افزایش و تشدید نظارت‌های خود بر نانوایی‌ها هستند.

قنبری ادامه داد: در این راستا اگر نانوایی کیفیت تولید خود را افزایش نداده باشد و از آن شکایت شود، سهمیه آردش کاهش می‌یابد و در صورت تکرار با قطع سهمیه آرد و حتی جریمه نقدی مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بحث آزادپزی 20 درصد نانوایان که از دید رسانه‌های خبری و تحلیل‌گران حوزه آرد و نان مغفول ماند و کمتر به آن پرداخته شد، می‌تواند در جهت رقابتی‌تر شدن فضای کسب و کار بین خبازی‌های کشور و افزایش کیفیت نان موثر باشد. چرا که در این صورت نانوایی‌های آزادپز می‌توانند آرد مورد نیاز خود را از بازار آزاد با هر قیمتی که می‌توانند تهیه کنند و در این صورت می‌توانند نان تولیدی را به قیمت آزاد به مردم عرضه کنند.

وی اظهار کرد: نانوایان آزادپز برای ماندن در بازار و جذب مشتری، مجبور به رقابت هستند و این موضوع خود بخود بین نانوایان سنتی نیز انگیزه افزایش کیفیت بوجود خواهد آورد که در نهایت حاصل این رقابت به نفع مصرف کننده و جامعه خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف در نانوایی‌ها یا نارضایتی از کیفیت نان‌های تولید شده با دستگاه‌های نظارتی در استان یا شهرستان خود مانند سازمان‌های جهاد کشاورزی، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی، شرکت بازرگانی دولتی ایران و ... تماس بگیرند تا تخلفات مورد نظر هر چه سریع‌تر بررسی شود.

منبع:ایسنا
کد خبر 31971c252f9e40c585385d9bc037b17f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =