فود پرس – حذف MDM   مرغ در تولید فرآورده های گوشتی ناشی از نگاه جزیره ای مسوولان سازمان های نظارتی است.

به گزارش فود پرس، رمضان فلاحتی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق افزود: سازمان ملی استاندارد پس از حدود دو سال بحث و بررسی در زمینه تدوین استاندارد ملی خمیر مرغ به یکباره از نهایی شدن آن در کمیته ملی استاندارد و تصویب آن در شهریور ماه سال جاری جلوگیری کرد.
وی خاطر نشان کرد: پس از آن نیز سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز در بخشنامه ای استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی را ممنوع اعلام کرد در حالی که خمیر مرغ حتی پس از این ابلاغی نیز در واحدهای قطعه بندی مرغ و با مجوز سازمان دامپزشکی تولید می شود و در بسیاری  از محصولات صنوف از جمله  کباب کوبیده و حلیم نیز استفاده می شود.

فلاحتی گفت:  مبنای اصلی استفاده از بادر در تولید خمیر مرغ کاهش آلودگی و جلوگیری از اتلاف پروتئین و سرمایه بوده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی با بیان اینکه MDM مرغ ماده خام پروتئینی بوده و در بسیاری از کشورهای جهان نیز مورد استفاده قرا می گیرد گفت: حذف خمیر مرغ در کشور با توجه به شرایط اقتصادی موجود فشار زیادی را بر بخش آب و کشاورزی و به ویژه صنعت طیور کشور وارد می آورد.

فلاحتی همچنین در خصوص استفاده از پوست مرغ در خمیر مرغ گفت: پوست مرغ تنها شش درصد وزن مرغ را تشکیل می دهد و به راحتی در ران و سینه از گوشت جدا می شود و در صنعت به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی گیرد درحالی که همین پوست مرغ در مرغ های بریان و سوخاری مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

وی همچنین افزود: امحاء و احشاء به هیچ عنوان در خمیر مرغ استفاده نمی شود و در کشتارگاه این بخش ها از مرغ جدا شده و هیچ مرغی با امعاء و احشاء از کشتارگاه خارج نمی شود.
کد خبر 1f6bac529f034e0fafd73a5400d5cb1a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =