۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به این‌که تاکنون تخلف یک شرکت لبنی در زمینه استفاده از روغن پالم در تولید محصولاتش محرز شده است گفت: از 124 نمونه گرفته شده از محصولات لبنی در حدود 20 درصد محصولات از چربی نباتی استفاده کرده بودند که تنها یک مورد غیر مجاز تشخیص داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیره پیروزبخت امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر تخلف گسترده صنایع لبنی به خاطر استفاده از روغن پالم در تولید محصولاتشان توضیح داد: از 300 فرآورده لبنی استفاده از روغن پالم تنها در تولید هشت فرآورده مجاز بوده و در تولید سایر محصولات غیر مجاز است.

وی با بیان این‌که باید بین روغن گیاهی و روغن پالم تفاوت قائل شویم، افزود: در محصولاتی هم که استفاده از روغن پالم در تولید آن‌ها مجاز است تولیدکننده موظف است روی محصول خود عنوان تولید شده با پالم را درج کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا بهتر نبود که وزیر بهداشت به جای ایجاد تشویش در جامعه و نگران کردن مردم موضوع را با همکاری سازمان استاندارد پیگیری می کرد؟ گفت: بهتر است این سوال را از خود وزیر بهداشت بپرسید به نظر من نیز بهتر بود در این زمینه مسائل به صورت بهتری بیان می‌شد تا جامعه این چنین نگران نشود.

وی با بیان این‌که سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در زمینه نظارت بر محصولات غذایی باید با یکدیگر هماهنگ عمل کنند، گفت: به زودی نتایج دقیق‌تر بررسی نمونه‌های محصولات لبنی گرفته شده از بازار اعلام می‌شود اما تا این لحظه تنها یک مورد تخلف محرز شده است.

پیروزبخت با بیان این‌که در اتحادیه اروپا محصولات اگر دارای روغن پالم باشند باید روی برچسب آن ها درج شده باشد گفت: به عنوان مثال در انگلستان جریمه تخلف در استفاده از روغن پالم بالغ بر 50 میلیون پوند است.

آمادگی آزمون استاندارد بنزین را داریم


رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه درباره آخرین وضعیت بررسی استاندارد بنزین نیز توضیح داد: متاسفانه در بودجه سال 91 برخلاف سال‌های قبل از آن وظیفه نظارت بر استاندارد بنزین تولید داخل و وارداتی بر عهده وزارت نفت گذاشته شد اما براساس جدیدترین توافق انجام شده قرار است این موضوع مجددا بر عهده سازمان استاندارد گذاشته شود.

وی با بیان این‌که سازمان استاندارد ‌آزمایشگاه خود را در بندرعباس تجهیز کرده و از ابتدای مرداد امسال آمادگی آزمایش استاندارد بنزین تولید داخل و وارداتی را دارد گفت: طی یک ماه اخیر دو نمونه نیز از بنزین گرفته شد که در هر دو مورد بنزین استاندارد بوده است.

پیروزبخت همچنین با انتقاد از فقدان مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در کشور گفت: بیش از 13 سال است که سازمان استاندارد احداث این مرکز را پیگیری می کند اما سازمان‌های مرتبط همکاری لازم را ندارند.

وی افزود: حتی کشورهایی که خودروساز هم ندارند مرکز آزمون جاده‌ای دارند ایجاد این مرکز به شرایط و زمین خاصی نیاز دارد که متاسفانه با وجود پیگیری‌های انجام شده تاکنون محقق نشده است.
کد خبر یک مورد تخلف در صنایع لبنی محرز شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =