فود پرس - با وجود آنکه حدود 10 هزار میلیارد تومان یارانه برای نان در نظر گرفته شده، اما هیچ گونه مدیریت اصولی در این بخش مشاهده نمی‌شود و قیمت نان با کمترین کیفیت تولید در طول 3 سال گذشته ثابت مانده است.

مهندس مجید قهرمانان، رییس هیات‌مدیره انجمن نان‌های صنعتی ماشین ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فود پرس ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: در طول 3 سال گذشته قیمت لبنیات 100درصد افزایش یافته، ‌اما قیمت نان به هیچ وجه اضافه نشده، درحالیکه در این مدت دستمزدها، بیمه‌، اجاره و کلیه هزینه‌های سربار افزایش یافته است.
وی نتیجه چنین رویکردی را بی‌کیفیت شدن نان‌های تولیدی دانست و افزود: امروز مردم نان را تنها به چشم رفع گرسنگی می‌بینند و اصلا توجهی به ارزش غذایی آن ندارند.
رییس هیات‌مدیره انجمن نان‌های صنعتی و ماشینی کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه قوت غالب مردم کشور، از کمترین توجه برخوردار است و متاسفانه مسوولان اهمیتی را که برای مواد غذایی دیگر قائل هستند را نسبت به نان ندارند و اینگونه می‌شود که امروز برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به وفور در نان‌های لواش و تافتون از جوش شیرین استفاده شده و از وزن انواع نان‌ها کاسته می‌شود.
قهرمانان پیشنهاد کرد که دولت ابتدا آرد را آزاد کند، چراکه این آزادسازی تنها 15 درصد بر قیمت نان خواهد افزود، آنگاه می‌توانند بر قیمت نان نظارت داشته باشند.
وی متذکر شد: متاسفانه امروز برخی واحدهای نان صنعتی آرد دولتی می‌گیرند و نان صنعتی را آزاد عرضه می‌کنند که این حالت نه‌تنها شرایط سوءاستفاده برخی واحدها را مهیا کرده است، بلکه با دونرخی شدن قیمت نان تولیدکنندگان نان صنعتی با آرد 600 تومانی نان‌هایی با نرخ آزاد تولید و عرضه می‌کنند و موجبات رانت جدیدی را فراهم کرده است.
کد خبر cefd2c42bacf4a3b8527d79608bc28b4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =