مدیرعامل بانک کشاورزی از بخشودگی سود و جرایم وام های زیر یک میلیارد ریال (١٠٠ میلیون تومان) کشاورزان خسارت دیده خبر داد و گفت: اکنون منتظر موافقت رییس کل بانک مرکزی هستیم.

مرتضی شهیدزاده صبح امروز در نشستی خبری ضمن بیان مطلب فوق افزود: این طرح به دولت ارائه شده و با امضای وزیر اقتصاد دارایی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ٩٠ درصد موافقت دولت را جلب کرده است. 
به گفته وی، این بخشودگی جرایم و سود برای کشاورزان خسارت دیده سیل،زلزله، سرمازدگی،خشکسالی و کم آبی اجرا می شود. البته بدهکاران بانکی باید اصل پول خود بپردازند و تنها سود و جرایم بخشوده می شود.
وی با بیان اینکه بانک کشاورزی از دو هفته گذشته تاکنون در انتظار این مصوبه دولت است، اظهارداشت: درصورت ابلاغ دولت، بانک کشاورزی آمادگی اجرایی کردن مصوبه را دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: مهمترین کار امسال حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد مقاومتی بوده است. 
وی افزود: بانک کشاورزی برنامه خود را تنظیم کرده و به وزارتخانه های جهادکشاورزی و اقتصاد دارایی و ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام کرده است. 
وی اضافه کرد: خوشبختانه بانک کشاورزی به عنوان رییس کارگروه تسهیل اقتصاد دارایی بانک برتر شناخته شده و بیشترین سهم را به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است. 
شهیدزاده گفت: این بانک پنج برابر سهمیه در نظر گرفته شده به طرح یاد شده تسهیلات داده است. 

وی همچنین به کارهای انجام شده طی یک سال اخیر در این بانک اشاره کرد و گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و ابلاغ شورای اقتصاد بیشترین تسهیلات را به طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله کاهش مصرف آب، آبیاری نوین، کشت گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس و حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده اختصاص داده‌ایم تا حدی که بیش از 5 برابر اعتبار اختصاص یافته یعنی رقم حدود 26 هزار و 500 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده‌ایم.

وی همچنین از پرداخت بدهی معوق دولت پس از سال‌ها به بانک کشاورزی خبر داد و گفت: با مصوبه دولت از 7400 میلیارد تومان بدهی مورد تأیید حسابرسان 5800 میلیارد تومان آن مصوب شده که در روند پرداخت قرار گیرد و اکنون در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین در مورد آخرین اقدامات انجام شده این بانک برای ارائه تسهیلات به باغداران مرکبات شمال که پس از سرمازدگی آذر ماه با خسارات فراوانی مواجه شده‌اند، گفت: قرار است تا 200 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 10 درصد به این کشاورزان پرداخت شود که مابه‌التفاوت نرخ سود تا 18 درصد از طریق سازمان مدیریت و برنامه و بودجه قرار است، تأمین شود. 

وی افزود: طبق مصوبه در راستای توسعه کشت متراکم 1400 هکتار گلخانه باید ایجاد می‌شد که تا پایان امسال این رقم به 1800 هکتار خواهد رسید. همچنین 700 میلیارد تومان به خرید کمباین اختصاص داده شده است.

شهید‌زاده همچنین در مورد ارائه تسهیلات در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: کشمش، پسته و زعفران از جمله محصولات استراتژیکی است که برای توسعه صادرات آن اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و با کمک صندوق توسعه ملی منابع ارزان‌قیمت برای صادرات کشمش و پسته اختصاص داده‌ایم و در مورد وضعیت پسته نیز با اتاق بازرگانی کرمان جلساتی را داشته‌ایم. تا حدی که توانسته‌ایم با این حمایت‌ها محصولاتی همچون کشمش و زعفران را از وضعیت بحرانی خارج کنیم. 

وی از ایجاد شرکت تجاری با همکاری بانک کشاورزی و توسعه تعاون خبر داد و گفت: با ایجاد این شرکت توانسته‌ایم محصولاتی که در استان‌های خوزستان و دزفول روی دست کشاورزان مانده بود با 10 برابر قیمت به کشورهایی همچون روسیه صادر کنیم که خیار، کیوی و لیموی سنگی از جمله آنهاست. 

کد خبر fb3e6947ec5c4b679766ccebe87705ec

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =