رييس اتحاديه ميوه و سبزي گفت: واسطه‌گران و دلالان پر و بال زيادي در ميدان ميوه و تره‌بار دارند و حتي مقابل بعضي از ميوه‌فروشي‌ها را با قيمتي حدود هر متر ۲ ميليون تومان اجاره كرده‌اند و به طور غيرمستقيم ميوه را در سطح شهر عرضه مي‌كنند.

حسين مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار تراز با اشاره به دلايل بالا رفتن قيمت ميوه در بازار، اظهار داشت: چند عامل در ميدان‌هاي ميوه‌وتره‌بار موجب شد كه تا زماني كه ميوه به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسد، قيمت آن افزايش يابد.
وي افزود: در ابتداي عرضه ميوه دلالان ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان براي فروختن هر كيلو ميوه مي‌گيرند و بعد آن به نرخ نهايي ميوه مي‌افزايند.
رييس اتحاديه ميوه و سبزي تصريح كرد: بعد از آن، بارفروش‌ها، ميوه را به طور ناخالص به خرده‌فروش‌ها به ميدان‌هاي مركزي مي‌دهند و همين موضوع هم روي قيمت ميوه اثرگذار خواهد بود.
مهاجران عنوان كرد: به دليل اين‌كه خرده‌فروش‌ها حقوقي به كارگرها نمي‌پردازند، اين گروه براي كسب درآمد، مبالغ زيادي براي حق‌العمل‌كاري پيشنهاد مي‌دهند كه حتي در برخي موارد ديده مي‌شود درآمد آنها بيش از فروشندگان است.
وي متذكر شد: واسطه‌گران و دلالان پر و بال زيادي در ميدان ميوه و تره‌بار دارند و حتي مقابل بعضي از ميوه‌فروشي‌ها را با قيمتي حدود هر متر ۲ ميليون تومان اجاره كرده‌اند و به طور غيرمستقيم ميوه را در سطح شهر عرضه مي‌كنند.
رييس اتحاديه ميوه و سبزي خاطرنشان كرد: همين مسايل عاملي شده كه قيمت ميوه در سطح شهر تفاوت فاحشي با ميادين ميوه و تره‌بار داشته باشد.
کد خبر دلالان پر و بال زيادي در ميدان ميوه و تره‌بار دارند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =