قیمت جدید روغن نباتی از سوی ستاد مردمی سازی یارانه ها اعلام می شود/ مشکلی در تامین روغن کشور نداریم

مواد غذایی> اقتصاد غذا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلی در تامین بازار روغن نداریم و به زودی و با اعلام قیمت جدید بازار به آرامش می رسد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در حاشیه جلسه قرارگاه امنیت غذایی کشور اعلام کرد: روغن خام مورد نیاز  در اختیار کارخانجات روغن نباتی قرار گرفته است و با توجه به جلساتی که با آنها داشته به صورت سه شیفت مشغول کار هستند و مشکلی برای تامین روغن نباتی مورد نیاز بازار وجود ندارد.

وی افزود: سقف قیمت روغن نباتی از سوی ستاد مردمی سازی یارانه اعلام می شود و با اعلام قمیت بازار روغن نباتی به آرامش می رسد.

ساداتی نژاد گفت: هم زمان با صحبت‌های شب گذشته ریاست جمهوری فرایند مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن‌ها شروع شد، در این طرح یارانه حذف نمی‌شود بلکه یارانه‌ها هدفمند می‌شوند.

وی افزود: چون اقشار مختلف مردم به نوع و مقدار مختلف از هر کالا استفاده می‌کنند، یارانه‌ها ناعادلانه توزیع می‌شد، بنابراین یارانه از روی کالا کوچ می‌کند و روی افراد می‌نشیند. مردم بر اساس دهک‌های اجتماعی و براساس شرایط اقتصادی که تحلیل شده، منتفع می‌شوند.

یارانه واریز شده، اما فعلا قابل برداشت نیست

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با آغاز فرایند از شب گذشته، یارانه به حساب دهک‌های مختلف واریز شده، البته این پول در حساب مردم فعلاً غیرقابل برداشت است.
ساداتی نژاد درباره هماهنگی‌های لازم با تولیدکنندگان گفت: برای اجرای این طرح کار کارشناسی لازم انجام شده و صحبت ها، نشست‌ها و مشورت‌های فراوانی از ابتدای دولت با اجزاء مختلف شروع شد. با اتحادیه‌های مختلف، با ذی نفعان، ذی مدخلان در همه اجزاء نشست‌های مختلفی انجام شد.

مردم اطلاعیه‌های رسمی را دنبال کنند

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: مردم برای آگاهی از اقدامات و فرایندهایی که در حال انجام است اطلاعیه‌های رسمی ستاد مردمی سازی یارانه‌ها دنبال کنند.

کد خبر 52574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =