مدیر کل دفتر بهداشت آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: بیماری لکه سفید میگو که در منطقه چابهار بروز یافته کنترل شده و برای سال آینده تضمین می‌کنیم که بیماری در مزارع پرورشی نداشته باشیم و اگر بیماری بود در کنار آن تولید پابرجا بماند.

کاظم عبدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک استخر از یک مزرعه پرورش میگو در سایت چابهار با بیماری لکه سفید مواجه شد که تولید آن معدوم شد و با اقدامات انجام شده به موقع از شیوع آن به مزارع و استخرهای دیگر جلوگیری شد.

به گفته وی امسال 171 هکتار (چهار مزرعه) در منطقه چابهار وارد پرورش میگو شده‌اند که محصولشان سالم و در حال برداشت است و پرورش دهندگانی که متقاضی دومین مرحله پرورش هستند در حال انجام مقدمات تولید هستند.

عبدی خاطر نشان کرد: استخری که دچار بیماری لکه سفید میگو شد حدود دو - سه تن محصول داشت که خسارت آن از طریق بیمه به پرورش دهنده مربوطه پرداخت خواهد شد و همه تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری در مزارع دیگر اتخاذ شده است.

مدیر کل دفتر بهداشت آبزیان سازمان دامپزشکی اظهار کرد: امسال به دلیل بیماری و مشکلات، پرورش دهندگان چندان وارد تولید نشدند اما میزان کمی از مزارع که تحت کشت قرار گرفت موفق بود و به تولید رسید که این امر نشانگر این است که می‌توانیم در کنار بیماری تولید داشته باشیم.

وی اظهار کرد: پرورش‌دهندگان میگوی چابهار می‌توانند با اطمینان خاطر برای تولید سال آینده برنامه‌ریزی کنند و این تضمین را می‌دهیم که می‌توانیم که سال آینده بیماری را در این منطقه کنترل کنیم و در صورت بروز بیماری، تولید پا برجا بماند.
کد خبر ff98055a8ffb48a396d80693e96b9184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =