فود پرس -  رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستورالعمل سیاستهای قیمتی در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها را خطاب به روسای سازمان های صنعت و تجارت 31 استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «فود پرس»، متن کامل این دستورالعمل به شرح زیر است:
با عنایت به ضرورت اجرای مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی و در راستای اجرای بخشنامه معاون محترماجرایی رییس جمهور و مصوبه ستاد هدفمند سازی یارانه ها و همچنین ضرورت کنترل بازار، با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمتها و حمایت از واحدهای تولیدی، موارد ذیل به عنوان چارچوب نظارتی سازمان در حوزه سیاستهای قیمت  و در قالب اولویت بندی طرح پایش کالاهای مشمول طرح تنظیم بازار، جهت بهره برداری و انجام اقدامات لازم ارسال می گردد:
1- کالاهای اساسی – اولویت اول:
این گروه شامل آرد، نان، گندم، برنج، گوشت قرمز، روغن نباتی، شکر، کره، جو، ذرت،کنجاله سویا، گوشت، مرغ، شیرخشک صنعتی، شیرخام، کود اوره، کود فسفات وپتاس می باشد که با توجه به اهمیت آنها در سبد هزینه خوراکی و تولید و ضرورت کنترل این کالاها در راستای تنظیم بازار، هرگونه تغییر قیمت کالاهی مذکور تا پایان خردادماه سال جاری ممنوع می باشد.
لذا ضروری است برنامه ریزی لازم جهت شناسایی و نظارت بر عملکرد مبادی تامین کالاهای مذکور در سطح آن استان صورت پذیرد و رصد قیمت برای کالاهای مذکور و گزارش اقدامات به این سازمان منعکس گردد.

2- کالاهای حساس و ضروری – اولویت دوم:
این گروه شامل: شیر پاستوریزه، پنیر، ماست، تخم مرغ، واکسن دامی، سیب و پرتقال (صرفا در ایام پایانی سال)، کاغذ چاپ و روزنامه، روغن موتور، LAB (ماده اولیه تولید شوینده ها)، پودر شوینده، دوده (ماده اولیه تولید لاستیک) انواع لاستیک، شمش فولادی، انواع ورق، میلگرد، تیرآهن، مس کاتد، شمش آلومینیوم، سیمان خاکستری، کاشی، شیشه جام، خودرو سبک، تراکتور، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون می باشد که مشمول رصد مداوم امین، توزیع، موجودی و قیمت بازار می باشند و ضروری سات پایش قیمت در سطح آن استان برای کالاهای مذکور، به صورت هفتگی انجام و در سایت قیمت سازمان در ابتدای هرهفته ثبت شود. ضمن آنکه در صورت نیاز به تغییر قیمت این گونه کالاها با هماهنگی لازم با معاونت های تخصصی این سازمان پیشنهادات جهت طرح در جلسه ستاد تنظیم بازار به این سازمان ارسال گردد.
لذا ملاک نظارت و گزارشگیری معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان، اطلاعات شبت شده در سامانه می باشد.
در ضمن ضروری است نظارتهای لازم بر عملکرد واحدهای استانی صورت پذیرد و هرگونه تغییر قیمت بدون طی مراحل فوق الذکر وجاهت قانونی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «فود پرس»، قیمت گذاری سایر کالاها با رعایت ضوابط و بخشنامه قیمت گذاری کالاهای تولید داخل به شماره 1/427311 مورخ 25/5/89 توسط بنگاه های تولیدی خواهد بود.


کد خبر نحوه قیمت گذاری کالاها در سال 93 اعلام شد متن دستورالعمل سازمان حمایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =