مشاور انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه تبلیغات زیاد و ترویج مصرف گرایی در مورد صنعت لبنیات موضوعیت ندارد، گفت:‌ سرانه مصرف شیر در ایران یک سوم سرانه توصیه شده در جهان است.

حسین چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد صدا و سیما در زمینه حمایت از تولید ملی توضیح داد: عملکرد صدا و سیما در زمینه حمایت از تولید ملی عملکردی بینابینی بوده است و البته نسبت به آن چیزی که باید باشد فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های صدا و سیما به ویژه برنامه‌های پربیننده تمهیدات چندانی برای ترویج مصرف لبنیات دیده نشده است، گفت: البته به طور طبیعی رادیو سلامت از این قاعده مستثنی بوده اما این انتظار وجود دارد که در همه برنامه‌های صدا و سیما برای افزایش مصرف شیر تبلیغ و فرهنگ سازی شود.

او با بیان اینکه اطلاعات مردم و حتی مسوولان در زمینه اهمیت مصرف شیر بسیار پایین است، اظهار کرد: گلوگاه توسعه صنعت شیر و لبنیات در کشور فرهنگ سازی است که این باعث شده حتی دهکهای بالای اجتماع هم سرانه پایینی در زمینه مصرف شیر داشته باشند.

مشاور انجمن صنایع لبنی گفت: متاسفانه آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که در سالهای اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها مصرف شیر در کشور 42 درصد کاهش یافت که بالاترین سقوط مصرف در بین مواد غذایی محسوب می‌شود.

چمنی با بیان اینکه ترویج مصرف شیر در کشور جنبه اقتصادی نیز دارد، گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهدیم که حتی در برنامه‌های کودک صدا و سیما نیز فعالیت چندانی برای ترویج مصرف شیر که کالای بدون جایگزین است، نمی‌شود.

وی با انتقاد از بالا بودن هزینه تبلیغات در صدا و سیما توضیح داد: فضای کسب و کار در کشور در چند سال گذشته متوقف بوده و رکود تورمی بر کشور حاکم بوده است. این در حالی است که هزینه تبلیغات همچنان بالا باقی مانده است. هزینه تبلیغات در صدا و سیما آنقدر سنگین است که به جز شرکتهای بزرگ بقیه شرکتها توانایی تبلیغات در صدا و سیما را ندارند.

مشاور انجمن صنایع لبنی پیشنهاد داد: دولت و صدا و سیما می‌توانند با همکاری یکدیگر اقتصاد کشور را از رکود تورمی فعلی خارج کنند. به طوری که صدا و سیما با کاهش هزینه تبلیغات باعث فروش بیشتر شرکتها شود و دولت از محل دریافت مالیات بیشتر سهمی از این درآمد را نیز به صدا و سیما اختصاص دهد. این همکاری باعث رونق اقتصادی، فروش بیشتر شرکت‌ها و خارج شدن اقتصاد کشور از شرایط رکود تورمی می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر هزینه پخش تنها یک بار یک تیزر 30 ثانیه‌ای در یکی از برنامه‌های پربیننده بین 70 تا 100 میلیون تومان است.

چ
منی درباره رقابت نابرابر برخی برندهای داخلی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌کنند و برندهایی که تبلیغ نمی‌کنند نیز گفت: ما نیز به این موضوع اعتراض داریم چرا که تبلیغ برخی برندهای موجود در بازار در شبکه‌های ماهواره‌ای باعث ایجاد رقابت نابرابر و تحت فشار قرار گرفتن صنایع داخلی شده است.

کد خبر پیشنهاد به دولت و صداوسیما برای کاهش نرخ تورم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =