عیسی کلانتری، دبیرکل خانه کشاورز با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت در مورد استفاده برخی کارخانه‌های لبنی از روغن پالم در تولید شیرهای پرچرب و محصولات لبنی گفت: متخلفین این بخش باید اعدام شوند چون موجب سلب اعتماد مردم از این صنعت می‌شوند و مردم در استفاده از شیر که بسیار مصرف آن در سلامتی نقش دارد دچار شک و تردید هستند.

وزیر پیشین جهاد کشاورزی بیان داشت: مسئله تقلب در کودهای شیمیایی هم انجام شده بطوریکه متقلبین خاک را به جای کود به کشاورزان می‌دادند و کود صفر صفر صفر به کشاورزان می‌فروختند.

کلانتری گفت: امروز مردم کشور با تولید ناخالص داخلی 6 هزار دلار مواد غذایی را 95 درصد از دیگر مردم جهان گران‌تر می‌خرند و به این ترتیب جای تحلیل برای حمایت از تولید داخل نداریم.

وی افزود: حمایت از تولید اندازه دارد و بیشتر از آن تخریب تولید و از بین بردن تولید کننده است.

کلانتری بیان داشت: قیمت مواد غذایی از تولید تا مصرف به دلیل وجود مسائل مختلف از جمله واسطه‌ها بیش از 300 تا 400 درصد افزایش می‌یابد و باید روی این مسئله نظارت جدی صورت گیرد و جلوگیری از اختلاف زیاد قیمت از تولید تا مصرف باید یکی از سیاست‌های دولت باشد.

وی با اشاره به اینکه یک تولید کیلو گوشت قرمز 500 تن آب شیرین مصرف می‌کند و نباید سیاست ما خودکفایی در تولید گوشت قرمز باشد، گفت: با این کار آب و گندم را هدر می‌دهیم و از آن طرف جیب مردم را خالی می‌کنیم.

کلانتری در پایان گفت: اگر کیفیت کود داخلی در حد کیفیت کودهای وارداتی نباشد نباید جلوی واردات آن را گرفت.
کد خبر خانه کشاورز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =