فود پرس - انجمن صنفی صنایع لبنی ایران با ارسال نامه ای به اظهارات وزیر بهداشت واکنش نشان داد.


به گزارش فود پرس، رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی ایران در پاسخ به اظهارات وزیر بهداشت توضیحاتی را به دفتر «فودپرس» ارسال کرده که متن کامل آنرا در ادامه می خوانید:

قطعاً جناب آقای وزیر آگاه هستند که اداره کل نظارت بر مواد غذایی از زیر مجموعه آن  وزارتخانه  مسئول صدور پروانه های ساخت محصولات لبنی است، که این انجمن از  صدور پروانه ساخت «شیر پرچرب  با چربی گیاهی» و «ماست پر چرب با چربی گیاهی» با استفاده از روغن پالم توسط آن وزارتخانه محترم بی اطلاع  می باشد و ایضاً از صدور پروانه استاندارد کالاهای فوق توسط سازمان ملی استاندارد ایران.
لذا چنانچه محصولات لبنی فوق بدون صدور پروانه های ساخت آن وزارتخانه و سازمان ملی استاندارد، تولید و به بازار عرضه شده باشد به معنای تولید فاقد پروانه تلقی شده، لذا آن وزارتخانه مکلف به اعمال قوانین نظارتی خود در تعقیب قانونی، پلمپ خط تولید و معرفی به دستگاه قضائی کشور می باشد و هیچ خطری صنعت لبنیات کشور را از اقدام قاطع تهدید نمی نماید که آن وزارتخانه ناچار به رعایت اقدامات تدریجی و زمان بر شود. مصاحبه مطبوعاتی و گزارش به ریاست محترم جمهور و وزیر محترم جهاد کشاورزی به جای اقدامات قانونی بر علیه متخلفین از طرف آن مقام محترم امری غیر متعارف و غیر قابل درک است که نتیجه ای جز تشویش اذهان عمومی و آسیب گسترده به صنعت لبنیات کشور ندارد و کمکی هم  به این ملت گرفتار نخواهد کرد .


کد خبر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خدابنده ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    7 7
    آقای باکری وقتی خودتان اسامی متخلفین را منتشر نمی کنید کل صنعت اینگونه بی آبرو می شود
  • محمدخانی ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    8 4
    خودتان هم می دانید که بسیاری از کارخانجات لبنی از روغن نباتی و اخیرا از پالم در محصولات استفاده می کنند.
  • مدیر لبنی ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    9 5
    آقای باکری از جواب محکم و قاطعانه شما سپاگزاریم. ای کاش استاندارد و بهداشت به وظایف خود به درستی عمل می کردند.
  • تقی پور ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    4 7
    ای کاش به جای افزایش قیمت هرروزه کمی هم به فکر سلامت مردم می بودید. کارخانه ک کم فروشی می کند و کارخانه م هم روغن پالم را جایگزین چربی حیوانی کرده است
  • سلطانی ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    3 1
    توضیحات آقای باکری ناقص است. ایشان در مورد افزایش روزمره قیمت لبنیات و گلایه وزیر صحبتی نکرده اند. سالها به دامداران تهمت گرانفروشی و عرضه شیر بی کیفیت را چسباندند حالا خودشان گرفتار هر دو شدند
  • کریمی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    در کمال احترام ،اینجانب شاهد خون دل های فراوانی جناب آقای مهندس باکری در صنعت لبنیات بودم . به جرات می توانم بگویم یکی از مدیران شایسته در این صنعت می باشند . ایشان خودشان یکی از آسیب خوردگان سیاست های پر طلاتم این صنعت بودند .... هرگز ندیم در مورد نخسان کیفی محصولات تولید شده کوچکترین گذشتی داشته باشند و مسلما مسائل کیفی محصولات لبنی دقدقه ایشان می باشد و تخلف برخی از سودجویان نشانه تخلف کل این صنعت محسوب نخواهد شد. در تمام مدتی که افتخار همکاری با ایشان را داشتم نشنیدم ایشان دامداران شریف را مقصرافزایش قیمت شیر خام بدانند ، بلکه مجموع عوامل در زنجیره تامین را سبب این بی ثباتی و افزایش روزانه این محصول می دانستند .