دبيركل كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي با اشاره به اينكه هيچ محصول لبني بدون مجوز توليد نشده است، گفت: وزارت بهداشت اگر اطلاعاتي در زمينه استفاده از روغن پالم در توليد لبنيات دارد بهتر است به جاي هجمه عليه كل صنعت لبنيات با متخلفان برخورد كند.

كاوه زرگران در گفت‌وگو با ايسنا، ‌با اشاره به اينكه طبق قانون استاندارد از حدود 300 فراورده لبني مجوز استفاده از روغن نباتي در توليد 8 فراورده صادر شده است،‌ و كليه واحدهاي توليدي از وزارت بهداشت نيز پروانه دارند افزود: اگر وزارت بهداشت اطلاعات خاصي درباره تخلفات احتمالي در اين زمينه دارد بهتر است اعلام كرده و حتي اسامي برندهاي متخلف را نيز اعلام كند كه ما نيز از اين كار استقبال مي‌كنيم.
وي گفت: هيچ شير و ماستي مجوز استفاده از روغن پالم را ندارد و همه واحدها نيز اين قانون را رعايت مي‌كنند و واحدهاي لبني نيز براي صيانت از سلامت مردم و برند تجاري خود از حريم قانوني پاي خود را جلوتر نمي‌گذازند.
پس كليه شير و ماست هاي موجود در بازار از سلامت است واز استاندارد لازم برخوردارند.
وي تاكيد كرد: مخاطراتي بسيار ضروري در حوزه سلامت غذاي مردم وجود دارد كه هيچ گونه نظارتي بر ان وجود ندارد و اينگونه زير سوال بردن تمامي واحدهاي يك صنعت كشوركه داراي پروانه ،شناسنامه و نظارت روزانه هستند بدون داشتن مدرك مستند اشتباه بزرگي است كه خسارات سنگيني بر بدنه صنعت وارد اورده است به عنوان مثال محصولات خام كشاورزي از مزارع برداشت مي‌شوند و بدون هيچ نظارتي به دست مردم مي‌رسند. نشانه ناسالم بودن برخي از اين محصولات را مي‌توانيم در مرجوع شدن برخي از همين محصولات از بازارهاي صادراتي به دليل بالا بودن آلاينده ها مشاهده كنيم.

زرگران با بيان اينكه واردات روغن پالم در هشت سال گذشته بيش از دو برابر شده است، توضيح داد: واردكننده اصلي روغن پالم وزارت بازرگاني سابق و وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلي بوده است. بايد از دولت پرسيد اين روغن برمبناي چه تقاضايي وارد كشور شده است. سياستگذاري در اين زمينه مربوط به حوزه كلان بوده و ربطي به واحدهاي لبني و روغن ندارد.
وي گفت: واحدهاي صنايع غذايي كشور در گذشته در راستاي حفظ سلامت مردم فعاليت كرده‌اند و حالا نيز در راستاي صيانت از سلامت مردم آماده هرگونه همكاري هستند

دبيركل كانون انجمن‌هاي صنايع غذايي با بيان اينكه سوال اصلي اينجاست كه چه كسي پاسخگوي خسارت وارد شده به صنايع لبني به دليل شايعات و هجمه‌هاي اخير است، گفت: رئيس سازمان ملي استاندارد نيز در نشست خبري اخير خود با حمايت از عملكرد صنايع لبني تاكيد كرد كه فقط يك مورد تخلف استفاده از روغن پالم در توليد لبنيات كشف شده كه با آن يك مورد نيز برخورد شده است. بنابراين هجمه‌هاي اخير عليه صنايع لبني‌ كاملا بي‌ دليل و مدرك بوده است.لازم به ذكر است اين صنعت در سال گذشته نزديك به ٦٠٠ ميليون دلار صادرات داشته است و اين هجمه هاي بي دليل بازار صادراتي ان را در حطر قرار داده است و بايد هر چه سريعتر سلامت اين محصولات تاييد مجدد گردد
کد خبر روغن پالم و لبنیات کاوه زرگران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =