مشاور صنایع شیر ایران با بیان اینکه تنها ۸محصول در میان ۶۰۰نوع محصولی که در کشور تولید می شود مجوز استفاده از چربی گیاهی را داشتند،گفت:ما برای عبور از فضای فعلی و دادن اطمینان به مردم فعلا از بحث استفاده از چربی های گیاهی می گذریم.


حسین چمنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن کنجد، زیتون و ... در لبنیات تا چه اندازه جدی است، افزود: چنین موضوعی در میان صنایع بزرگ فعلا مطرح نیست، به دلیل جو منفی که گزارش نسنجیده آقایان علیه لبنیات ایجاد کرد صنایع بزرگ با حذف چربی گیاهی از فرآورده های لبنی موافقت کرده و آن را ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه چربی های گیاهی در جهان در صنعت لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: استانداردهای 8 محصولی که در آنان از چربی گیاهی استفاده می شد براساس مطالعات جهانی و همچنین مطالعات کارشناسانه داخلی تدوین شده بود  و تنها این 8 محصول در میان حدود 600 نوع محصولی که در کشور تولید می شود مجوز استفاده از چربی های گیاهی را داشتند اما متاسفانه این مساله به گونه ای جلوه داده شد که انگار بخش بزرگی از صنعت لبنیات درگیر استفاده از چربی های گیاهی است چیزی که اصلا صحت ندارد.

چمنی ادامه داد: ما برای عبور از فضای فعلی و دادن اطمینان خاطر به مردم فعلا از بحث استفاده از چربی های گیاهی می گذریم و بنا نداریم چنین کاری را انجام دهیم .
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان چربی گیاهی در محصولاتی مانند بستنی و خامه قنادی استفاده می شد، اظهار کرد: خود مسئولان استفاده از این چربی ها در بستنی را فعلا مجاز دانسته اند چراکه طبق نظر خود آقایان امکان حذف آن وجود نداشته و ندارد .
مشاور صنایع شیر کشور تصریح کرد: در هفت محصول دیگر ما برای عبور از بحران فعلی و بازگشت اعتماد و اطمینان به بازار لبنیات فعلا صحبتی از استفاده از چربی های گیاهی نمی کنیم تا در شرایط متعادل تری بحث های کارشناسی جایگزین بحث های احساسی شود و آن موقع اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد دلایل منطقی و علمی دارد.
چمنی در پاسخ به این پرسش که با حذف چربی های گیاهی در 7 محصول لبنی یاد شده چه چیزی جایگزین آن شده است؟ ادامه داد: در آن 7 محصول مانند سایر محصولات چربی خود شیر استفاده می شود و چربی دیگری مدنظر قرار نگرفته است.
کد خبر 2870817b346a45a79bf464bc264afe58

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =