رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری تولیدکنندگان‌ نان‌های صنعتی کشور با اشاره به غیرکارشناسی بودن افزایش ۳۰درصدی قیمت نان،گفت: آزادسازی قیمت آرد و نان در صورت پرداخت یارانه نقدی باعث رضایت مندی مصرف‌کننده، دولت و تولیدکننده خواهد بود.

محسن لزومیان در گفت‌و‌گو با تسنیم در رابطه با تغییر قیمت نان، با بیان این که دولت در تصمیم اخیر خود نظر کارشناسان این حوزه را دریافت نکرده است، اظهار کرد: نانوایان و تولیدکنندگان نان در حال حاضر در گمراهی تغییر قیمت‌ها قرار دارند زیرا نمی‌توان به صورت یک شبه قیمت‌ها را تغییر داد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های جانبی تولید،قیمت نان باید افزایش پیدا کند و این موضوع زمانی که قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کند قویا باید پیگیری شود.

این فعال صنفی با تاکید بر این که مصوبه افزایش حداکثر ۳۰درصدی غیرکارشناسی است، بیان کرد: باید افزایش قیمت نان به میزان ۳۰ درصد که توسط هیات دولت مصوب شده است کاملا شفاف بیانگر آن باشد که این افزایش قیمت همراه با افزایش قیمت آرد و گندم است یا با توجه به افزایش قیمت هزینه‌های جانبی و تولید است.

رییس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان‌ نان‌های صنعتی کشور افزود: در حال حاضر با فشار قیمت نان را ثابت نگه‌داشته‌اند که کم فروشی را به همراه داشته است.

او در پاسخ به این سوال که اگر قیمت نان افزایش یابد باید برای مصرف‌کننده چه قدمی برداشته شود، گفت: می‌توان با افزایش قیمت نان برای مصرف‌کننده یارانه نقدی در نظر گرفت که به طور کل می‌توان با آزادسازی قیمت‌ها و اعطای یارانه نقدی به مصرف‌کننده، دولت، تولیدکننده و مصرف‌کننده نفع و سود خواهند برد.

وی تصریح کرد: با آزادسازی قیمت نان و اعطای یارانه نقدی مصرف‌کننده به صورت هدفمند تامین نیاز کرده و از سوی دیگر تولیدکننده در فضای رقابتی به تولید با کیفیت نان می‌پردازد که خروجی آن کاهش قابل توجه میزان هدر رفت و ضایعات نان خواهد بود.

لزومیان در پاسخ به این سوال که آیا جلسات تصمیم گیری قیمت نان با مدیریت استاندار تهران برگزار می‌شود، گفت: تا به این لحظه اطلاعی از برگزاری جلسه‌ از سوی استانداری برای قیمت نان ندارم.

رییس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان‌ نان‌های صنعتی کشور تاکید کرد: عرضه آرد کمتر از ظرفیت تولیدی از سوی دولت کاهش حجم تولید را در پی داشته است.
کد خبر 632e018697ab4effb92c32e39ceca7cc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس شاهمرادی ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 0
    باسلام،جناب آقای محسن لزومیان رئیس هیئت مدیره سراسری نان های صنعتی این نرخ نان غیرکار شناسی بوده است،1چراکه بابت 5تومان 5گرم ازچانه لواش کم کردن یک اشتباه بزرگی بوده است،2 20گرم ازچانه نان تافتون کم کردند،این شگرد بسیاربدبوده است،نباید استاندارمحترم تهران حداقل یک ماه بامشاورانشان درموردنرخ نان کشورمشاوره داشت باشند،وبااتحادیه های تهران وحومه مشاوره وصحبت کنندودرد و دل نانوایان را بشنوندبه همین دلیل غیرکارشناسی هست،باتشکر عباس شاهمرادی عضوهیئت مدیره نانوایان تهران