با ارسال نامه‌ای از سوی هدایت حسینی، مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی به انجمن ملی طیور ایران، استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های سوسیس و کالباس و سایر مواد خوراکی مردم آزاد اعلام شد.

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم دقایقی پیش با اعلام این خبر گفت: در مهرماه سال جاری بخشنامه ممانعت از مصرف خمیر مرغ در انواع گوشت‌ها و فرآورده‌های گوشتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد که سازمان غذا و دارو امروز طی نامه‌ای به انجمن ملی طیور ایران اعلام کرد که استفاده از خمیر مرغ بهداشتی و دارای مجوز دیگر منعی ندارد.

رضا ترکاشوند افزود: در تمامی دنیا تولید خمیر مرغ تهیه‌شده از مرغ‌های مادر گوشتی تخم‌گذار مرسوم است، اما به‌دلایلی طی چند ماه گذشته ممنوعیت استفاده از آن پیش آمد و مشکلاتی را برای بخش تولید به‌وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل این اعلام غیرمترقبه، نظام تولید دچار مشکل شد و کشتارگاه‌ها بلاتکلیف ماندند و بدین‌ترتیب تجمع گوشت مرغ در واحدهای تولیدی به‌وجود آمد.

ترکاشوند ادامه داد: عده‌ای از مرغداران مجبور به تولید بیشتر تخم‌مرغ شدند و عده‌ای دیگر نیز همچنان در بلاتکلیفی به‌سر بردند.

وی تصریح کرد: این تولید باعث سرریز مقدار زیادی تخم‌مرغ در بازار شد و ضرر و زیان مرغداران به‌وجود آمد که بدین‌ترتیب انجمن ملی طیور ایران در نامه‌ای سرگشاده خواستار حل مشکل فوق شد.

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم یادآور شد: از آنجا که تمامی واحدهای تولیدکننده باید مجوز خود را از سازمان دامپزشکی اخذ کنند، بنابراین واحد غیرمجازی وجود ندارد که مشمول ممنوعیت باشد.

ترکاشوند تأکید کرد: انجام هرگونه عملیات غیربهداشتی و خارج از قوانین دامپزشکی کشور مطرود است و قابلیت پیگرد قانونی دارد.

وی در پایان اظهار داشت: با رفع ممنوعیت خمیر مرغ، واحدهای تولیدی از حالت سردرگمی خارج شده و تولید به حالت معمولی برمی‌گردد.

منبع: ایانا
کد خبر 7cb494eca4094bd893de30453e7b3024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =