۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
موادغذایی> کارشناسان، افزایش تولید و افت تقاضای برنج را از دلایل ثبات و کاهش قیمت این ماده غذایی پر مصرف در سال جاری در جهان می دانند.

به گزارش  پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، مدیرکل هماهنگی خرید خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست پایش بازار کالاهای اساسی گفت: پیش بینی شده تولید برنج در برخی از کشورها، در سال جاری میلادی افزایش داشته باشد که این موضوع می‌تواند یکی از دلایل کاهش قیمت ها و یا ثبات آن در جهان باشد.
شکوه رفیعی افزود: پیش‌بینی شده است تولید این محصول در برمه به ۱۳ میلیون تن و در هند به 121 میلیون تن افزایش پیدا کند. تولید برنج پاکستان نیز به 7.6 میلیون تن رو به افزایش است و در تایلند نیز به ۱۸ میلیون تن افزایش پیدا می کند و تولید در ویتنام ۲۷ میلیون تن ثابت خواهد ماند.
بر اساس گزارش کارشناسان پایش بازار کالاهای اساسی، تولید برنج در جهان در سال 2021 -2020 به 504 میلیون تن خواهد رسید و معاملات این محصول ۴ درصد رشد خواهد داشت.
پیش بینی شده ذخایر جهانی پایان دوره نیز با تغییرات مثبت همراه باشد.
بر اساس این گزارش، در کشورمان در بخش تنظیم بازار،۱۰۰ هزار تن برنج برای ماه مبارک رمضان تخصیص داده شده است و از ابتدای سال نیز 30 هزار تن نیز توزیع شده که مجموع توزیع برنج از ابتدای سال را به 130 هزار تن رسانده است.
کد خبر c82fd8eb515240d3a42187114b1dd01e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =