دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی گفت: واقعی شدن قیمت محصولات صنایع غذایی در شرایط کنونی اصلی‌ترین خواسته فعالان این حوزه است.

کاوه زرگران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، مواد اولیه، دستمزد و غیره در چند سال اخیر اظهار کرد:‌ تشکلهای صنعت غذا با هدف همراهی با دولت تدبیر و امید از افزایش نرخ کالا و خدمات خود از ابتدای شروع به کار دولت تاکنون خودداری کرده‌اند. به عنوان مثال قیمت آرد در 2.5 تا 3 سال اخیر با وجود تغییرات ایجاد شده در نرخ نهاده‌های آن ثابت مانده است.

وی در عین حال گفت: با این وجود در حال حاضر بیش از این تداوم نرخ‌های قبلی امکان‌پذیر نیست و در صورت اصرار به ادامه وضع فعلی کم‌فروشی‌، تقلب و سوءاستفاده‌های دیگری ممکن است رواج پیدا کند که باعث تشدید مشکلات مردم خواهد شد.

او با تاکید بر لزوم پایان سیاست تثبیت قیمت‌ها و قیمت‌گذاری دستوری کالاها عنوان کرد: در همین راستا خواسته فعالان صنعت غذا از دولت این بوده که قیمت محصولات غذایی به میزان تغییرات ایجاد شده در نرخ نهاده‌های تولید و با لحاظ درصد سود مجاز برای عوامل تولید، توزیع و پخش در سطوح مختلف واقعی شود که در این راستا تعاملات و توافقاتی با دولت انجام شده و قرار است به زودی قیمت محصولات غذایی واقعی شود.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی افزود: همچنین قیمت کالاهای اساسی یارانه‌ای به میزان افزایش مولفه‌های غیریارانه‌ها آنها واقعی می‌شوند.

زرگران با اشاره به برنامه دولت در سال جاری برای خارج کردن اقتصاد از رکود گفت: برطرف کردن سیاست تثبیت قیمت‌ها و خروج دولت از قیمت‌گذاری دستوری یکی از اقداماتی است که می‌تواند به رونق اقتصادی و خروج اقتصاد کشور از رکود کمک زیادی کند. در چنین شرایطی بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت‌ها می‌شود و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان مختلف در نهایت به نفع مصرف‌کننده خواهد شد که حتی باعث منطقی شدن قیمت‌ها نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: آزادسازی قیمتگذاری محصولات صنایع غذایی به رونق واحدهای فعال در این حوزه کمک زیادی می‌کند و در نهایت باعث تحقق برنامه اقتصادی مقاومتی خواهد شد.
کد خبر قیمت محصولات غذایی به زودی واقعی می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =