رییس سازمان غذا و دارو گفت: با پیگیری ضربتی وزارت بهداشت و شناسایی متخلفان در خصوص مصرف روغن پالم در فرآورده های لبنی، از امروز برای استفاده از لبنیات موجود در بازار منعی وجود ندارند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت بهداشت، رسول دیناروند گفت: ارزیابی جامع و دقیقی از هفته گذشته در سراسر کشور شروع کردیم که بر اساس این ارزیابی تمام شرکت‌هایی که فرآورده های مختلف لبنی تولید می کنند رصد شدند.

رییس سازمان غذا و دارو درباره نتایج اقدامات صورت گرفته برای مقابله با مصرف روغن پالم در کارخانه‌های لبنیات گفت: تمام بازرسان سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی از خطوط تولید و انبارهای شرکتهای تولید کننده صنایع لبنی، بازرسی های لازم را انجام داده و تمام مستندات تولید بررسی و نمونه برداری های لازم صورت گرفت.

دیناروند گفت: با تجزیه و تحلیل و جمع بندی نتایج به دست آمده از بازرسی های انجام شده تا امشب، تخلف تعداد 41 فرآورده لبنی مشکوک اعلام شد که بر اساس بخشنامه صادر شده از امروز از تولید آنها متوقف خواهد شد.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه، از تعداد 41 متخلف شناسایی شده، 23 مورد آن محرز و 18 مورد نیز مشکوک اعلام شده است، افزود: به محض انجام آزمایشهای تکمیلی طی چند روز آینده، مواردی که تخلفشان محرز شود، پروانه آنها تعلیق و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی تأکید کرد: مطمئناً پس از قطعی شدن محکومیت، متخلفان به مردم معرفی و اعلام خواهند شد و اطلاع رسانی در این مرحله بیشتر متوجه این موضوع است که، فرآورده هایی که از امروز عرضه می شوند همگی دارای مجوز وزارت بهداشت بوده و منعی برای مصرف ندارند.

دیناروند خاطرنشان کرد: از آنجا که مصرف لبنیات در کشور موضوع جدی و مهمی است، تلاش کردیم بدون از دست دادن زمان، متخلفان را شناسایی کنیم و به مردم این اطمینان را بدهیم که محصولات لبنی که از امروز عرضه خواهند شد همگی دارای مجوز مصرف بوده و جای هیچ گونه نگرانی برای استفاده آنها وجود ندارد.
کد خبر 3c735b75712245298119a917df9a0917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =