فودپرس – مصرف  انواع چربی های گیاهی از فرمولاسیون کلیه محصولات لبنی حذف می شود.

رضا باکری دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی ایران  درگفتگو با فود پرس ضمن بیان این مطلب افزود: در جلسه مدیران صنعت لبنی با معاون غذا و داروی وزیر بهداشت مقرر شد به منظور بهبود کیفیت محصولات لبنی، رفع نگرانیهای مردم و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، مصرف انواع چربی های گیاهی از کلیه محصولات لبنی به صورت قانونی منع گردد.
وی گفت: برای اجرایی شدن این امر نیز به زودی و با همکاری صنایع لبنی، پروانه ساخت محصولاتی که استفاده از چربی گیاهی در آنها مجاز اعلام شده بود توسط معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت اصلاح  می شود.
باکری در خصوص بروز تخلف در استفاده  غیرمجاز از روغن پالم در محصولات لبنی نیز که این روزها در رسانه ها بازتاب گسترده ای پیدا کرده بود گفت: اختلاف نظر میان کارشناسان صنایع لبنی و وزارت بهداشت در خصوص نحوه آزمایشات زیاد بود و به همین منظور مقرر شد وزارت بهداشت با انجام آزمایشات تکمیلی  و با اصلاح برخی شیوه ها نتایج آزمایشات را اعلام کند.
باکری خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف قطعی و مستدل در کارخانجات صنایع لبنی، انجمن با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد و آنان به  قوه قضاییه معرفی خواهند شد.
وی در پایان گفت: هیچ نگرانی بابت کیفیت محصولات لبنی  وجود ندارد و مردم می توانند با خیال راحت لبنیات مصرف کنند.
کد خبر چربی گیاهی از کلیه محصولات لبنی حذف می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیکا چاکسری ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    1 0
    جناب باکری این پاسخ شما به هیچوجه منطقی نیست چه بسا اگر صدای این افتضاح بلند نمی شد همچنان در بیخبری عوام این عمل ننگین ادامه داشت! لطفا بدون تعصب و شجاعانه با خاطیان برخورد و اظهار نظر کنید! در پایان از مسئولینfoodpress در جهت روشن سازی افکار عمومی قدر دانی میگردد