رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تب برفکی یکی از بیماری‎های خیلی مهم دامی است که با شیوع خود اقتصاد دامداران را به عرصه نابودی می‎کشاند.

مهدی خلج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر بیماری‎های سل گاوی، بروسلوز و تب برفکی بیماری‎های مشترک انسان و دام در کشور هستند که به منظور مبارزه با این بیماری‎ها طرحی تدوین و تقدیم رییس جمهور و نوبخت معاون برنامه‎ریزی شده است.

وی ادامه داد: به منظور ریشه‎کنی این بیماری‎ها، به نیروی انسانی، تجهیزات و اعتبار نیاز داریم و چنانچه این بیماری‎ها ریشه‎کن نشوند بخش مهمی از اقتصاد دامداران به مخاطره می‎افتد.

خلج با بیان اینکه این بیماری‎ها بین انسان و دام مشترک هستند، اضافه کرد: تب برفکی یکی از بیماری‎های خیلی مهم دامی است که با شیوع خود اقتصاد دامداران را به عرصه نابودی می‎کشاند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تب برفکی بیماری بومی کشورمان است، اظهار کرد: به منظور مقابله با این بیماری‎ها ضوابط قرنطینه‎ای را اعمال کردیم و واکسیناسیون را در گاوداری‎های صنعتی به طور جدی انجام دادیم.

وی با تاکید براینکه هم اکنون تب برفکی را در گاوداری‎های صنعتی نداریم، یادآور شد: اجرای واکسیناسیون و مهار بیماری‎های مشترک انسان و دام در استان‎ها امری ضروری است که باید مورد اهتمام ویژه مدیران کل استان‎ها قرار گیرد.

خلج در ادامه با اشاره به تب کریمه کنگو گفت: این بیماری منطقه‌ای است و می‎توان مواردی را در کشور مشاهده کرد چرا که از طریق دام‎های آلوده و کنه انتقال می‎یابد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بیماری ویروسی کرونا خاطرنشان کرد: بیماری ویروسی کرونا ربطی به دام نداشته و تنها یک مورد در کشور مشاهده شده که مورد انسانی بوده است.
کد خبر موردی از تب برفکی در گاودار‎ی‎های صنعتی مشاهده نشده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =